Dideli ir maži įpakavimai

Žinom, kad didesnis įpakavimas – mažesnė kaina. Tai yra – daugiau prekės, mažiau įpakavimo, mažiau ir pačio pakavimo – taigi pigiau.
O ir ekonomistai taip sako.
O aš manau – niekai visa tai!
Prekės kainą nustato tik tai, už kiek gali ją parduoti!
Centralizuotas šildymas, miestų katilinės – jų katilai kurą degina kur kas geresniu efektyvumu, nei nuosavų namų pečiukai. Kuras – irgi pigesnis, o kas moka daugiau?! Tai yra, daaaaug daugiau?! 😀
Suskystintos dujos – vienas rezervuaras prie kelių daugiaaukščių juk didesnis įpakavimas, nei dujų balionas? Bet dujų balionas, grubiai skaičiuojant, yra perpus pigiau. Ypač suvartojant nedaug dujų! 😀

O jei paprašytume parodyti skaičiavimus, iš kur tokios kainos – įrodytų, kad jie dar oho, kokias nuolaidas daro, geradėjai 😀

Reklama

4 responses to “Dideli ir maži įpakavimai

  1. Anonymous lapkričio 13, 2010 4:47 pm

    “Prekės kainą nustato tik tai, už kiek gali ją parduoti!“. Ti čia visuose ekonomikos vadovėliuose parašyta P). Kai kur tarp eilučių, kai kur – atvirai.

  2. scania gti lapkričio 13, 2010 4:58 pm

    @Anonimiškas – tai kodėl viešai vis dar apsimetinėja geručiais?! 😀

  3. anon lapkričio 13, 2010 5:01 pm

    Taip, būtent. Tai marketingas (ekonomistai beje marketingo irgi mokosi), tiksliau viena iš jo šakų kainodara. Paimk tiek, kiek vartotojas pasiryžęs sumokėti. Dideli įpakavimai santykinai pigesni, kad būtų galima daugiau parduoti (kaštai žinoma irgi turi įtakos, bet dažnai netgi labai mažai). Dažniausia žmonės pasiskaičiavę, jog dideliame pake kaina vienetui gaunasi mažesnė perka jį, nors iš tikro planavo suvartoti mažiau.

    Grubus asmeninis pavyzdys – atsikraustęs studentauti ėjau pirkti sviesto (na ok, tepaus riebalų mišinio). Man vienam jo daug nereik, bet kai pažiūrėjau pakuotes – maža ~2,5lt , dvigubai didesnė ~3,5 lt. Dvigubai daugiau svieto – o kaina vos litu skirias. Ir čiupau didesnį. Bet greit pastebėjau, kad aš to didesnio nesuvalgau nė pusės (pasensta, prisigeria kvapų 🙂 ) ir galiausiai išmetu. Va čia ir susigaudžiau – pirkdamas santykinai pigesnį aš visai be reikalo išleidžiu papildomą litą. 😀

  4. scania gti lapkričio 13, 2010 8:54 pm

    @Anon – panašiai kaip su nuolaidomis? 😉 Su nuolaida sutaupau 2 litus, o be nuolaidos – 20 litų, nes to daikto visai neperku 😀
    Nors būtent šiluma ir dujos su marketingu, kainodara ir ekonomika nesusiję. Tai monopolija 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: