Šiuo laikinis menas

Minčių sukėlė NaktiSkaiciuojuAvis parašytas sakinys. Kad kartais šiuolaikinis menas nepatinka.
Man irgi nepatinka. Na, gal aš nesuprantu… Tai kad nėra reikalo suprasti 🙂
Didžioji dalis – darbas be širdies ir be vertės.
Bet pavadinimas tinkamas: šiuolaikinis – šiuo laikinis – šis laikinis – šis laikinas.
Bevertis menas net tada, kai kainuoja didelius pinigus 😀
O kai suaugę, gražiai apsirengę žmonės, protingais veidais ir visu rimtumu aiškina, kokia gili prasmė beformėj dažų maišalynėj – manau, kad taip, laikas šiai civilizacijai jau užsilenkti.
Reklama

13 responses to “Šiuo laikinis menas

  1. Antanas vasario 21, 2009 10:29 pm

    Drįsiu paprieštarauti. Man ir pačiam jis nelabai patinka, bet aš nedrįstu jo kaip nors griežčiau vertinti. Kodėl? Todėl kad aš nesu kompetentingas tam. Čia tas pats, kaip žmogui su literatūriniu išsilavinimu atrodo jog dauguma kompiuterinių dalykų yra beprasmiai ir beverčiai, nesąmonės. Žmogus apie viską sprendžia pagal save, ir jei žmogus nenori plačiai mąstyti, tai jis ir nesigilins. Labai daug kas atrodo paprasta iki primityvumo ir beprasmiška/bevertiška , kol nepasigilini. Net nustebau, kai pamačiau koks ganėtinai sudėtingas dalykas yra tipografija – mokslas/menas apie font’us. Atrodo kas čia tokio- vienoks fontas, kitoks. Pasirodo yra atskira terminija tam, taisyklės, tipai potipiai ir t.t. O anksčiau atrodė taip paprasta, ir atrodė kvaila, kaip galima skirti atskirą mokslinį pavadinimą tokiam paprastam dalykui.Ką aš noriu pasakyti? Žmonės daug ko nesupranta, nes tingi gilintis. O žmogus iš natūros yra linkęs piktintis/nemėgti to, ko nesupranta. Visgi save laiko protingiausiu pasaulyje gyvūnu 🙂 Taip kad siūlau nespjauti į “šiuolaikinį meną“. Dauguma dabartinių žymių menininkų savu laiku buvo nepritapėliai, bet pripažinimo sulaukė tik po mirties 🙂Dar vienas dalykas dėl to šiuolaikinio meno. Šiuolaikinio meno priemonės labai išsiplėtė (anksčiau buvo tik piešimas/skulptūros ir pan, o dabar praktiškai viskas – nuo piešimo iki kompiuterinės grafikos, instaliacijų vidury gatvės, ant sienų ir pan), o tai suteikia daugiau laisvės ir erdvės saviraiškai. Neretai menininkai siekia psichologiškai paveikti žiūrovą – šokiruoti, priversti susimąstyti apie socialines problemas ar pan, ir neretai tai sukelia neigiamas emocijas, dėl ko pagausėja tokio meno nemėgėjų gretos 🙂 ir visai suprantama – žmonės nori matyti tik tai, ką jie nori matyti, ir dažnai užsimerkia, kai problemos akis bado.

  2. scania gti vasario 22, 2009 7:48 am

    Antanai – visais laikais buvo talentingų žmonių, kurie grožį kurdavo bet kuo; galėjo groti nors it akmenimis, piešti neįmanomais dalykais ir panašiai. Net ir tarp pop dainų yra meno 🙂Bet čia ne tas atvejis. Už mūsų pinigus norėjo šokiruoti? Kaina šokiravo! Anoks čia šokas, vamzdis, dergiantis sostinę, va, jei dar būtų apipylę etilmerkaptanu, ar bent jau supuvusiais kiaušiniais, va tada būtų šokas! Pagailėjo pinigų?!Menas, mano supratimu, nėra šokiravimas. Šokiravimas yra kičas. Beje, net ir kičas būna skoningas…Galima prasmės ieškoti bet kame. Galima paaiškinti beždžionės tepliones ir įžvelgti jose gilią prasmę. Ir ką, ta gili prasmė ten bus, nuo to, kad paaiškinsim?!Kodėl menininkai numirę pripažįstami? Todėl, kad galima savaip aiškinti jų darbus 😀Nesu nusistatęs prieš šiuolaikinį meną. Mane pykdo „menininkai“ bepročiai, ir „menininkų“ „žinovai“, kurie žavisi nesveikais dalykais 🙂Šokas, kad priversti galvoti – yra silpnųjų įrankis, kurie nesugeba grožiu pakalbinti!!!

  3. Vilma vasario 22, 2009 8:36 am

    vamzdis – keistas sumanymas, bet ant ledinių skulptūrų nereikia čia varyti. viskas labai estetiškai atrodo ir su mintim, apšvietimais ir muzikiniais sprendimais. aš galvoju, kad jei jau Vilnius Europos kultūros sostinė, tai gal palaikykim šią idėją vien dėl idėjos, nes kaip kiekvienas meną supranta ir interpretuoja savaip. o skaičiuoti kiekvieną išleistą pinigą, atleiskit, bet yra labai mužikiška. ir aš tuos visus menininkus bepročius labai palaikau, nes visur jų tokių yra ir gal kiek tolerancijos šiek tiek paturėkim :))

  4. Apytiksliai vasario 22, 2009 8:46 am

    svetimus pinigus skaičiuot gal ir mužikiška, bet kai pinigai valstybės, juos turim pilną teisę žiūrėt.Vamzdis ir man be ryšio. O šiuolaikinio meno visokio yra, ir gero, ir blogo, tradicinio juo labiau.

  5. Lokys vasario 22, 2009 10:27 am

    Oi kaip aš tave suprantu… Bet būna kartais smagu tarp tų “žinovų“ pasitrint ir jų pasiklausyt. Jie tiek kartais sugeba apie tą meną primalt, kad galima ir į kelnes čiurkštelt iš juoko. Beje, būna tarp to šiuolaikinio “meno“ ir to tikro dalyko. Tik, kad retokai. Dažniausiai jaučiasi tiesiog pastangos padaryt kažką kitaip negu kiti, net jei tai ir nesąmonė. Vis tas noras būt originaliu… Beje, Jurgis Mačiūnas, fluksistas, kažkada pats minėjo, kad tai nėra menas (fluksus). Tik pokštas.

  6. Rest vasario 22, 2009 10:55 am

    Na, fluksus tiesiog išsiplėtęs buvo kažkuriuo laikotarpiu, ir taip pat, tik tam, kad rimtuoliai atsibodo mat. Man asmeniškai, šiuo laikotarpiu, jis netinkamas, ir erzina net retkarčiais. Ir pati panašiai rašiau:http://rest.private.lt/2009/01/29/kodel-man-patinka-senove/

  7. scania gti vasario 22, 2009 4:27 pm

    Vilma – tamsta pirma paminėjai ledo skulptūras, lyg niekas prieš tai nei gyrė, nei peikė 😉@Apytiksliai – man tas vamzdis – pinigų grobstymas, reikėtų visų valdininkų veiksmus perskaičiuoti keturis kartus 🙂Loky – flux įrankis talento rankose yra menas 🙂 Visais kitais atvejais – nusikalstamas idėjos žudymas 😀@Rest – negaliu prieštarauti, buvo ir anksčiau niekdirbių, o ir nemažai, gal tik kukliau elgdavosi tokie. Nors viskas buvo užtvindyta dar vieno tipo brudu – tarybine agitacija… Praeityje yra labai daug nepelnytai užmiršto grožio, bet ne tiek daug, kad užtemdytų dabartį 🙂

  8. grumlinas vasario 22, 2009 6:08 pm

    Šiuolaikinio meno įvairaus būna. Bet tas vamzdis tikrai toli nuo meno. Net kreivarankiui santechnikui gėda dėl tokio šū*no darbo būtų.

  9. Žygimantas vasario 22, 2009 6:55 pm

    “Anoks čia šokas, vamzdis, dergiantis sostinę“Valio, ir aš paprieštarausiu! Aš dažnai paneriu bėgioju, todėl tas vamzdis man dažnai kliūna. Ir žinot ką? Man jis patinka! Kažkoks gudrus žmogus galų gale suprato mūsų postsovietinį palikimą (kuris mane gąsdina) ir sujungė su dabartyje vyraujančiu menu! Tai tiesiog fantastiška! Tas vamzdis, kuris tarsi simbolizuoja mūsų dabartinę visumenę ir yra urbanistinio meno dalis, puikiai įsipaišo į mūsų aplinką! Aš tik už tokį meną! 🙂 Vat tos žalios būdelės ant Neries, prie Mindaugo tilto niekaip nesuprantu. Tikras kraštovaizdžio gadinimas!

  10. scania gti vasario 22, 2009 7:21 pm

    Žygimantai – vis tiek nemanau, kad tas simbolis puošia… Jei žmogui jauku gyventi – tai jis puošia savo namus. O simboliais ir perspėjimais apstato pavojingas sveikatai vietas.O dar būdelė yra? 🙂

  11. Antanas vasario 23, 2009 2:08 am

    grumlinai, nereikia čia tiesiogiai sieti santechniko su tuo vamzdžiu. jei būtų norėję, būtų normaliai padarę tą vamzdį, o jis dabar specialiai kreivai padarytas, ale atkartoja neries formą. scania, čia dabar diskusija pagauna tematiką “geras/blogas menas“. Gero ar blogo meno nebūna. Būna tik suprastas nesuprastas menas 🙂 Tuo labiau, kad menas turi būti interpretuojamas, o dauguma interpretuoja savaip. Taip kad manau bevertė diskusija šiuo klausimu.Sutinku tik dėl vienintelio dalyko – finansavimo neskaidrumo. Galima buvo tuos pinigus ir geriau panaudoti – suorganizuoti kokią visuomeninę akciją, įtraukiant ir pačius piliečius, manau tada geriau būtų. Bet vėlgi bėda būtų – tada visa likusi Lietuva (ne Vilnius) galėtų piktintis “kodėl tik Vilniečiai tą gavo? Juk čia darytas renginys už visos Lietuvos mokesčius“, ir jie būtų teisūs.Tai kebli situacija gaunasi. Valstybė kaip ir turėtų skatinti intelektualią visuomenę, taip keliant visuomenės lygį, bet tuo pačiu gaunasi ir stabdymas, nes visokių intelektualių dalykų rėmimas atrodo kaip pinigų švaistymas, nes realios naudos neduoda (gal labiau reiktų sakyti apčiuopiamos). Parems valdžia kokį spektaklį, ir vistiek bus nepatenkintų: “o kodėl Vilniuje?“, “geriau tuos pinigus padalintų pencininkam“, ir t.t. Tai ką daryt? 🙂p.s. Tikiu, kad atsakys man kas nors, jog reikia remti GERĄ meną, bet nu netikiu niekaip, kad galioja kažkoks apibrėžimas, kuris nurodo, kas yra geras menas, o kas yra blogas. Juk tai subjektyvus dalykas! Vieniems patika barokas, kitiems gotika, tretiems avantgardas. Tai jei žmogus, kuris rašo apibrėžimą apie GERĄ meną, parašys, kad tai yra tik barokas, tai tada valdžia rems tik baroką? NESĄMONĖ! Tai gaunasi taip, kad arba galima remti meną, arba ne.. 🙂

  12. grumlinas vasario 23, 2009 12:33 pm

    @Antanas – matai, man meno kūrinys turi aiškiai sakyti, jog tai yra menas. Geras/blogas, patinkantis/nepatinkantis, suprastas/nesuprastas – bet menas. Pvz, aš matau pakaušusį Gediminą Katedros aikštėje – nepatinka jis man, bet tai menas. Matau naują modernų paminklą V.Kudirkai – neveža jis manęs – bet menas. Netgi kilimėlis su gulbėmis pas močiutę ant sienos – kičinis, bet menas. Tuo tarpu jei man miano žynovai turi aiškinti, kad tas šūdukas ant pagaliuko yra paskutinis miano pirstelėjimas – atleiskite, aš to menu nepripažįstu. Manyje turi gimti suvokimas, jog tai yra MENAS. Priimsiu/nepriimsiu – antrinis dalykas, bet svarbiausia AŠ ir būtent aš turiu tai pripažinti menu. Nes kitaip – tai tik sugadintos žaliavos. Ir ekspertų choras gali staugti apie globaliai totalų šito vamzdžio indėlį į Lietuvos monumentaliąją dailę – dzyn. Nes jei tas vamzdys nebūtų matomoje vietoje – po mėnesio jis gulėtų metalo supirktuvėje. Nes normaliam zmogui meno jis nesimbolizuoja. Ir galiu garantuoti, kad į ilgalaikę meno istoriją jis neįeis. Nes iki meno jam toli.Jei mes manome, kad mianaz yra išrinktiesiems – tada tegu išrinktieji susikiša tą vamzdį į užpakalį ir patiria orgazmą. O jei mes manome, kad menas skirtas visuomenei – tai būtent visuomenė visų pirma turi tuos kūrinius suprasti kaip meną. Kitaip – tuščias šūvis.O dėl GERO meno apibrėžimo – pavartyk kada albumų apie dailę, architektūrą, skulptūrą. Kad suprastum, jog šitokie miano kūriniai labai jau trumpalaikiai…

  13. scania gti vasario 23, 2009 3:41 pm

    Antanai, kad ir Grumlinas jau viską ir pasakė, bet pridursiu ir aš. Jei, kaip sakai, nėra blogo meno, tai dabar drąsiai gali pilti šiukšles tau po langais?! Tai bus meninė akcija?! Patikrinimas, kaip meną supranti?!Per tą menamą objektyvumą menininko vardas dabar asocijuojasi su apsimetėliais ir kvailiais 🙂Jei meną reikia pateisinti – tai ne menas, o šiukšlė. Jei meistras darbą giria – tai jis ne meistras, o niekdirbys.Apskritai su tuo objektyvumu perlenkta lazda… 😀

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: