Moralizavimas – verslo mokykla

1966 metų 12 „Mokslo ir gyvenimo“ numeryje radau straipsnį „Amerikos graboriai“. Dr. A. Petrika baisėjosi laidotuvių rinkos moraliniu veidu:
Jungtinėse Amerikos Valstijose kiekviena žmogaus gyvenimo fazė pagrįsta pelnu. Veltui ieškotum humanistinio prado ar sentimento.
Imkime kad ir tokį liūdesio momentą, kai šeimos narys miršta. Tuomet nelaimės ištiktus artimuosius lyg krankliai apninka visokie biznieriai su savo „patarnavimais”. Lavonui dar nespėjus ataušti, tuoj prisistato „liūdesio terapijos” meistras — graborius, vadinąs save „laidotuvių direktorium”. Jis visų pirma pateikia pasirašyti sutarti, pagal kurią jam pavedama rūpintis laidotuvių apeigomis. Biznierius pasitikrina, kiek velionis paliko turto, kad žinotų, kokias šermenis ruošti. Graborius lavoną paveda balzamuotojui, kuris dažų bei kremų pagalba padaro jį „gražesnį nei gyvą”, panašų į manekeną, išstatytą parduotuvių languose.

Dabar tas straipsnis – puikus laidotuvių verslo pradžiamokslis.
Tiesiog moralė turi atitikti laiką.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: