Šaltibarščiai

Laura parašė savo šaltibarščių receptą. Nenoriu atsilikti 😉
Prieš viską truputis istorijos. Skystus, baltus šaltibarščius darydavo dėl šienpjovių. Dalgiu mosuoti kepinant saulei nėra lengvas užsiėmimas. Troškina atsakančiai. Todėl ir daromi balti, skysti šaltibarščiai – daržovės dėl vitaminų, rūgpienis dėl vėsumo, o vanduo – nuo dehidratacijos. Močiutė tokius gamindavo, ir aš išmokau. Truputį pakoreguoti, ir po mano šaltibarščių šieno jau nepapjausi. Ką ten šieno, nuo stalo sunku atsistoti 🙂
Pusę mažos svogūno galvos smulkiai supjaustom. Supjaustom svogūno laiškų. Kiek? Na, kad šaltibarščiai atrodytų žali (močiutė šaltibarščius vadino žalibarščiais). Įdedam druskos, sūdytų krapų ir svogūnus su laiškais ir druska triname mediniu šaukštu, į sultis sutrinti nereikia, užtenka, kad svogūno pusgalvis būtų gerai sutrintas. Smulkiai supjaustom agurką, vieną pomidorą ir sudedam. Kaip ir virtą kiaušinį. Beje, jei yra galimybių gauti kaimiškų kiaušinių, galima dėti skystai virtą, šaltibarščių spalva būna gražiai gelsva. Tada dedam grietinę ir išmaišom, nes vėliau jau neišsimaišys taip gerai. Po to litrą kefyro, maišom, ir keturis litrus šalto vandens.
Tokių šaltibarščių nevalgo kas dešimtas – ,,ką aš čia vandenį laksiu“. Kiti tampa gerbėjais 🙂 Tik nepatingėkit viską pjaustyti smulkiai, net ir krapus.

Reklama

11 responses to “Šaltibarščiai

  1. Laura birželio 10, 2008 3:45 pm

    O, kokie įdomūs! Būtinai išbandysiu 🙂

  2. scania gti birželio 10, 2008 5:17 pm

    Skanaus.Gal dar kas pas save parašys šaltibarščių receptą? 🙂

  3. Salomėja birželio 10, 2008 6:49 pm

    Hm, o iš kokių tamsta kraštų esat? Įdomu. Nes matyti/girdėti/ragauti šie žalibarščiai.

  4. ztkp.lt (Gytis) birželio 10, 2008 7:20 pm

    Užmušit mane su tais receptais, seilė bėga jau… Pasigedau šituose šaltibarščiuose/žalibarščiuose burokėlių. Na c’mon, kokie šaltibarščiai be jų?

  5. scania gti birželio 10, 2008 7:58 pm

    @Salomėja – Aukštaitija, broliai ir sesės lietuviai, Aukštaitija 🙂@Gytis – ,,Na c’mon, kokie šaltibarščiai be jų?“ be burokėlių šaltibarščiai balti 🙂

  6. shiny birželio 10, 2008 8:53 pm

    man atrodo pas mane kaime darydavo dar kazkokius pusiau baltus saltibarscius ne tai is rugstyniu ne tai is jaunu burokeliu lapu.. bet skanu tai nesvietishkai budavo (: sita gal irgi reiks isbandyt, tik biski keista kad pomidoras yra

  7. Marius birželio 11, 2008 4:27 am

    Pabandžiau… Nors ne visai visus “ingredientus“ radau, bet ganėtinai skanūs gavosi 🙂

  8. neziniukas birželio 11, 2008 10:40 am

    va, čia tai tikras įrašas – jokių foto. galima ramiai paskaityti. teks bandyti 🙂

  9. Salomėja birželio 11, 2008 11:02 am

    Hm, mano aukštaitijoj su rūgštynėmis daro:)

  10. Vilma birželio 11, 2008 1:19 pm

    mano mama irgi daro baltus šaltibarščius. tik nededa pomidoro. dar ji daro ir burokėlinius šaltibarščius, kurie buna 50 ant 50 pienas ir rūgpienis.aš tai mėgstu tokius kaip kad Laura rašė. aš pati darau, kad būtų tiršta ir jokio pieno, jokio vandens ir jokios grietinės :p tik kefyras. didelis puodas ir daug. labai daug šaltibarščių 😀 ir bulvyčių reikia. skaniausia man tai arba keptos, arba virtos ir pakeptos… beje, bandžiau eksperimentą į šaltibarščius vietoj krapų dėti baziliką, bet man pasirodė neskanu…

  11. scania gti birželio 11, 2008 3:07 pm

    Esu valgęs ir šaltibarščių iš vakarykštės rūgštynių sriubos, aišku virtos be riebalo 🙂 Beje, ir pagirioms labai gerai virtos sūdytos rūgštynės ir kai įsidedi grietinės, puikus vitamino C šaltinis pavargusiam kūnui. O jei lieka – galima šaltibarščiams panaudoti.P.S. Valgau visokius šaltibarščius, ir baltus, ir raudonus, ir vien rūgpieniu, ir perpus su pienu, ir net su raugintais agurkais… Tautinis patiekalas, kuris kiekvienoj gryčioj skirtingas 🙂

Parašykite komentarą

